Klantbeleving
Dirk heeft beste folder
Dirk is de overall winnaar van de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing, editie 2019. Naast de supermarktketen namen zes andere retailers een categorie award...
Lees verderAugmented reality in retail: 4 realistische mogelijkheden
Augmented reality in retail maakt shoppen weer avontuurlijk! En maakt het zintuiglijk ervaren van producten vanuit huis mogelijk. Twee belangrijke...
Lees verder'Retailers moeten investeren in voice, al levert het nog niks op'
Voice commerce bevindt zich in een leerfase en is nog niet op het punt beland dat retailers er geld mee kunnen verdienen of kosten besparen. “Je moet...
Lees verderWalmart wil emoties van shoppers gaan meten
De Amerikaanse retailgigant Walmart broedt op een plan om de gemoedstoestand van shoppers te registreren. Dat moet gebeuren via de duwstang van het...
Lees verderCBS: Kledingwinkels noteren in augustus grootste omzetstijging
De omzetstijging in de detailhandel die in juli werd genoteerd, zet nog steeds door. Ook in augustus dit jaar gaven consumenten meer uit dan dezelfde maand...
Lees verderSpeelgoedwinkels in het nauw
Het gaat slecht met de speelgoedbranche. Het aantal winkels neemt in rap tempo af. De gemiddelde omzet daalt net zo hard mee. De naderende feestdagen...
Lees verder5-14 OKTOBER 2018: DUTCH SUSTAINABLE FASHION WEEK
Wat je draagt heeft impact op andere mensen en het milieu; Dutch Sustainable Fashion Week wil zoveel mogelijk consumenten daar op positieve wijze bewust...
Lees verderDen Haag schroeft winkelopeningstijden op
Winkels in Den Haag mogen binnenkort langer openblijven op zondag. Ze hoeven pas om elf uur ’s avonds hun deuren te sluiten, zo laat het nieuwe college...
Lees verderNog langer shoppen: Black Friday dit jaar tot middernacht
De Bijenkorf in het Rotterdamse centrum is op Black Friday voor de eerste keer tot middernacht open. De verwachting is dat meer winkeliers extra laat...
Lees verder'Foodspelers nemen de winkelstraat over'
Zaken die eten en drinken verkopen waren in de afgelopen anderhalf jaar goed voor meer dan een kwart van de opgevulde winkelleegstand. Alleen dit jaar is er...
Lees verderOok de fietsenwinkel voelt concurrentie online steeds meer
Niet alleen eten en drinken, kleding, schoenen en elektronica maar ook fietsen worden steeds meer online verkocht. Traditionele fietsverkopers zien met lede...
Lees verderKlanten willen verrast worden bij C&A;
C&A heeft zijn winkel in het centrum van Berlijn in vijf maanden volledig verbouwd. Het nieuwe filiaalconcept is ‘het bewijs van een voortdurende...
Lees verderOmzet detailhandel bijna 4% hoger in juli
De detailhandel heeft in juli 3,8 procent meer omgezet dan in juli 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 3,3 procent. Zowel de foodsector als...
Lees verderEen bezoek aan influencer retailer NA-KD
Zweeds fast fashion merk NA-KD startte als online fashion platform in 2015 en zette zichzelf op de kaart door het samenwerken met influencers en het...
Lees verderBoldking: Abonnementenmarkt wordt volwassen
Sommige consumenten hebben nog altijd een aversie tegen het fenomeen van subscriptions. Toch wordt de markt langzaamaan volwassen, zegt chief customer...
Lees verderAH: minder verpakkingen, meer recycling
Albert Heijn gaat verder verduurzamen door onder andere minder en beter recyclebare verpakkingen te gebruiken.
Lees verderMeer omzet voor retail
De detailhandel profiteert van de economische groei en toenemende consumentenbestedingen. In 2018 groeit de omzet naar verwachting met 3,5% en in 2019 met...
Lees verderLidl strikt influencers en gaat naar Amsterdam Fashion Week
Lidl maakt dit jaar zijn debuut op de Amsterdam Fashion Week. De supermarktketen laat daar de nieuwe kledingcollectie zien die in samenwerking met fotomodel...
Lees verderOnderzoek: Minder bezoek binnenstad Venlo
Minder bezoekers in de binnenstad van Venlo. Vergeleken met acht jaar geleden komen er een miljoen minder mensen naar de stad, blijkt uit onderzoek van Locatus.
Lees verderKroger zet zelfrijdende auto's in bij thuislevering
Kroger experimenteert met zelfrijdende auto’s voor de levering van boodschappen. Daarvoor werkt de supermarktketen samen met technologiebedrijf Nuro....
Lees verderKoopavonden trekken voor het eerst in jaren weer meer bezoekers
Koopavonden werden in de eerste helft van 2018 drukker bezocht dan een jaar eerder. Op donderdag- en vrijdagavonden waren weer meer bezoekers in de winkels...
Lees verderAlbert Heijn brengt maaltijdmuur naar ziekenhuis
Albert Heijn heeft zijn maaltijdmuur geïntroduceerd bij het Amsterdamse OLVG-ziekenhuis. Het is voor het eerst dat de supermarktketen met verkoop van...
Lees verderWat komt er op ons af?
Als er één sector is waarin de technologie in absurd hoog tempo de koers heeft bepaald, is het wel retail. De manier van verkopen, kopen,...
Lees verderLoyalty? Zorg dat je klanten "wow" zeggen
Prijs is belangrijk. Het vergelijken van prijzen gaat steeds makkelijker. Elke retailer is online, mobiel en biedt eigenlijk dezelfde vaste service....
Lees verderWereldprimeur voor Nederland
Dunkin’ Donuts en Baskin-Robbins openen in augustus een gezamenlijke winkel in Tilburg. Het is naar eigen zeggen de eerste ‘multistore’...
Lees verderCity as a service
Wie zich realiseert dat we als samenleving pas 9,1% van onze spullen hergebruiken, begrijpt dat een drastische ommekeer in ons denken en gedrag nodig is om...
Lees verderWinkels mogen dan toch eten en drinken serveren
Winkels mogen eten en drank serveren als ze dat willen (en aan bepaalde voorwaarden voldoen). In de Tweede Kamer heeft een meerderheid daarvoor gestemd....
Lees verderNieuwe rol winkels speelt Nederland in de kaart
Nederland wordt een steeds populairdere vestigingslocatie voor internationale retailers. Door de veranderende betekenis van de fysieke winkel hebben grote...
Lees verderWalmart begint personal shoppingdienst Jetblack
Walmart is in delen van New York gestart met de personal shoppingdienst Jetblack. De nieuwe dienst komt uit de koker van de eigen techstartupincubator Store...
Lees verderSupermarkten vertragen verandering consumentengedrag
Supermarkten zijn er debet aan dat het meer mainstream worden van plantaardige alternatieven voor vlees traag gaat. Ze maken veel reclame voor vlees en...
Lees verderAhold Delhaize opent lab rond kunstmatige intelligentie
Albert Heijn en bol.com werken samen met universiteiten voor onderzoek naar de inzet van kunstmatige intelligentie. Moederbedrijf Ahold Delhaize is partner...
Lees verderEen op de vijf consumenten koopt in 2021 via stemgestuurde techniek
Winkelen met je stem via technieken als Apples Siri, Googles Assistant en Alexa van Amazon wordt populair. Naar verwachting koopt 20 procent van de...
Lees verderConsumentenvertrouwen verbetert een fractie in april
De stemming onder consumenten is in april 2018 een fractie verbeterd, meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen komt uit op 25, tegen 24 in maart. Het...
Lees verderBij Van Moof kun je nu ook abonnement op een fiets nemen
Fietsenmaker VanMoof introduceert een fietsabonnement. Het bedrijf hoopt dat zo meer mensen op kwaliteitsfietsen gaan rijden en eigenaar Taco Carlier denkt...
Lees verderDit is nu de grootste schoenenzaak van zuid-nederland
Schoen- en voetspecialist Snoeren heeft deze maand de deuren van zijn vernieuwde winkel in Teteringen geopend. Dankzij een ruime verdubbeling van het...
Lees verder(NIEUWS) Streetwise een succes
“Parkstad wordt met de Streetwise aanpak een echte ondernemersregio”, lees meer op de website van dit Parkstad initiatief...
Lees verderShopping trends 2018
Forbes.com zette de top retail trends van 2018 op een rij. Over techniek, nieuwe businessmodellen en... mensenwerk!
Lees verderMeer dan helft retailverkopen straks digitaal beïnvloed
Van alle Europese detailhandelsverkopen zijn in 2021 bij 55 procent ‘digitale touchpoints’ betrokken. In het grootste deel daarvan gaat het om...
Lees verderModeboetiek als merk?
De rol van boetieks als ‘de verdeler van modemerken’ is verleden tijd. “Je moet zorgen dat je zelf een merk wordt”...
Lees verder