Omnichannel is een soepele koopervaring voor uw klant op verschillende kanalen.
Bij multichannel kunnen klanten kiezen tussen enkele kanalen die niet direct op elkaar zijn afgestemd. In dit geval bepaalt uw bedrijf voor de klant welk kanaal het beste past bij de klantervaring. Bij omnichannel gebruikt de klant verschillende kanalen die goed op elkaar zijn afgestem. De klant bepaalt in dit geval welk kanaal, wanneer en waar hij wil gebruiken. De kanalen draaien om de klant heen.
Deze toolbox is ontwikkeld voor retailers om inzicht te krijgen waar ze staan op het gebied van omnichannel. Hiervoor zijn een vijftal Quickscans ontwikkeld. Daarnaast zijn andere tools beschikbaar om een eerste stap te zetten.
De tools zijn opgezet binnen het lectoraat Innovatief Ondernemen van ZUYD Hogeschool. Bedrijven die geïnteresseerd zijn kunnen met ondersteuning van studenten de tools inzetten. Informatie hierover is te verkrijgen bij docent/onderzoeker Ruud Nijssen ( Quickscan ICT »
Quickscan Omnichannel Retail Limburg »